zondag 13 augustus 2017

Rok



In het vorige bericht liet ik al zien dat ik de naaimachine tevoorschijn had gehaald. Maar waarvoor dan? Met de lap tricot van de stoffenmarkt heb ik een rok genaaid bestaande uit zes banen.

Dat was geen gemakkelijk klusje, want eerst moest het patroon gereconstrueerd worden aan de hand van een oude rok. Zorgvuldig tekenden we de panden na op patroonpapier, maar aanvankelijk klopte het niet goed. Een stukje aan het patroonpapier plakken hielp redelijk en toen kon ik beginnen.



Toevallig past de nieuwe rok goed bij een nieuw shirt, dat ik ook deze zomer heb gekocht zoals je op bovenstaande foto kunt zien. Een hele nieuwe outfit dus, ik ben er blij mee.

2 opmerkingen:

Jane zei

love the skirt

Hobbyrita zei

knap gedaan, echt prima gelukt! Ook ik zit graag aan de naaimachine, maar in kleding maken ben ik niet zo goed. En je moet er ook tijd voor hebben of maken, die momenteel ontbreekt.
Grtjes, rita.