woensdag 1 juni 2016

In de tuin


Het juffertje-in-het-groen zie ik niet veel in tuinen. Ik vind het in ieder geval een leuke sierlijke bloem, die zichzelf gemakkelijk uitzaait. Daarom hebben we 'm elk jaar weer, in het blauw en er zijn ook altijd enkele witte exemplaren.

NB Annemarie, ooit ben ik begonnen met zaad uit een zakje van het tuincentrum, waarbij ik gewoon de aanwijzingen heb gevolgd van de achterkant van het zakje. Verder gaat het elk jaar vanzelf, ik doe er niets voor. Wel verplaatst de bloem zich vanzelf.



Het slaapmutsje hieronder is ook één van mijn favorieten. Zie je het mutsje pal boven de bloem? Mocht je het niet weten, het slaapmutsje gaat 's nachts en bij donker weer dicht.



De bladeren van de lupine werden op een haar na helemaal opgegeten door de slakken, maar nu is hij door die fase heen. De eerste bloem in de plant is bijna een feit, daarna zullen er vast nog meer volgen.





4 opmerkingen:

Our photos zei

Mooie bloemen in je tuin
Suzi/Sonnja

http://suzi7.blogspot.nl/

DagelijkseOnzinDingen zei

Een leuk bloemetje dat Juffertje. Strooi je dan wat zaadjes in de border of kweek je ze op in een bakje en plant je ze dan uit? Groet, Annemarie

Corina zei

Mooi! Hier zijn de juffertjes na een paar jaar toch weer verdwenen, en de slaapmutsjes bloeien vooral net buiten de tuin - oeps!

Hobbyrita zei

Hele mooie bloemen, alhoewel ikzelf geen lupinenfan ben moet ik bekennen. Je werkje van Permin ziet er heel frêle uit, mooie tinten!
Grtjes, rita.