zondag 8 november 2015

Hier en daar een hobbel



Deze stof vonden we aardig voor een tafellaken op de stoffenmarkt. Maar ja, mijn naaimachine bleek er nogal moeite mee te hebben. Nou is die naaimachine ook de allergoedkoopste van de Kijkshop en dan nog 25 jaar oud. Bij elke verdikking in de stof, ging de naaimachine een beetje stotteren. Ik heb geprobeerd om het op de foto te laten zien hieronder.



Aanvankelijk zocht ik de oorzaak in de manier waarop het spoeltje was opgewonden. Hup, al het garen eraf en in de prullenbak. Met een netjes opgewonden spoeltje, ging het weer precies zo. Ik voelde aan de stof en merkte dat bij de verdikkingen echt reliëf waar te nemen was. Vervolgens heb ik de verdikkingen omzeild. Het tweede naadje is dan ook veel netter geworden.



Het heeft wat moeite gekost, maar het tafelkleed is af.

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Gelukkig vondt je toch nog een geschikte oplossing en is je tafelkleed klaar, ik vind het hele mooie stof, vrolijk ook. En je verteltas hieronder is echt wel prachtig hoor, een waar kunststukje, nu nog een boek vinden.
Grtjes, rita.