dinsdag 10 november 2015

Ceramix



In het Bonnefantenmuseum was ik nog nooit geweest. Het is niet om de hoek van de deur, dat heeft er zeker mee te maken. Tweehonderd kilometer reizen, doe je niet elke dag.



Al bij de entree was het opvallend druk. Ik wist er niet van, maar er was een speciale keramiektentoonstelling. De tentoonstelling Ceramix loopt nog tot en met 31 januari 2016.



Het boek (uit keramiek) vond ik al heel kunstig gedaan.



Daarna zag ik deze doos, ook van keramiek. Dat kun je op de foto haast niet zien.



Van een heel andere orde is deze manshoge zuil.



Hier kun je het wat meer in detail bekijken.



Deze sprookjesachtige kast sprak me onmiddellijk aan.



Het meest opvallende van de tentoonstelling vind ik de diversiteit.



Een zeer gedetailleerde voorstelling, bijna in het platte vlak.



Allemaal losse stukken, maar wel aansluitend. Het is niet zo'n beste foto, de zwemmende/verdrinkende man kun je gelukkig wel zien.



Tot slot een bedrieglijk echte dokterstas. Eigenlijk wilde ik even voelen om vast te stellen of het echt keramiek was. Er is nog veel meer te zien, het is echt een prachtige tentoonstelling.

1 opmerking:

Jane zei

What an amazing exhibition