zondag 26 juli 2015

Handwerkwinkels in Eindhoven



Onverwacht ging ik een dagje naar Eindhoven en ik had een paar uur voor mezelf. In die uren heb ik heel wat afgelopen o.a. op zoek naar handwerkwinkels. Gelukkig had ik me van tevoren wat georiënteerd via internet, dus ik wist waar ik heen wilde. Onverwachts liep ik tegen het PSV-stadion op, dat had ik niet vooraf op de kaart gezien. Tja, handwerkblind zullen we maar zeggen, je kijkt niet zomaar over dat stadion heen ...



Mijn eerste doel was Bij tante Betsy een leuke haak- en breiwinkel. Een endje uit het centrum, maar zeker de moeite waard en op loopafstand. Kom je meteen langs het Philipsdorp dat momenteel gerestaureerd wordt. Overigens is de handwerkwinkel de komende twee weken dicht wegens vakantie, dat is misschien wel handig om te weten.



Vervolgens toog ik naar het Van Abbemuseum, waarover in een volgend bericht meer. Na wat zoeken vond ik ook een tweede handwerkwinkel op de Kleine Berg, namelijk Smitje. Wat een winkel, het is gewoon een bomvol pakhuis met van alles en nog wat. Ze zijn trouwens niet speciaal gericht op borduren, daarvoor kun je beter elders kijken.

Tot slot trakteerde ik mezelf op een heel groot ijsje bij Bastani. Kijk eens wat lekker ...


2 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Jij had duidelijk je uurtjes nuttig besteed en je goed voorbereid wat winkeltjes betrof. En dat ijsje had je daarna wel verdiend :-) Hopelijk vond je ook wat moois in de winkels.
Grtjes, rita.

Berkeboom zei

De afsluiting van je gezellige dag zag er watertandend lekker uit. Groetjes Gré