donderdag 16 juli 2015

Hand van de maakster



In het Zuiderzeemuseum in Enkhuizen is tot en met zondag 25 oktober de tentoonstelling Hand van de maakster.



Allereerst ging ik daarheen in verband met de ruim 80 stop- en merklappen die daar te zien zijn.



Zoals je kunt zien, zijn ze zeer divers.



De merklappen zijn allemaal historisch, van 17e eeuws tot circa 1950.







Maar er is nog meer, geniet mee van de diverse handwerktechnieken en werkstukken.













Zie je de Marker linten?







Ik kon niet kiezen tussen de foto's, daarom laat ik ze allemaal zien.







Het naaiwerk op miniformaat is ook heel bijzonder.



2 opmerkingen:

Unknown zei

Wat een interessante tentoonstelling! Fijn dat we een beetje konden meegenieten. Hartelijke groeten, Beerta

Johanna Zweden zei

Heerlijk dat ik vanuit mijn luie stoel in Zweden toch mee kan genieten van dit moois

fijn weekeinden