maandag 2 juni 2014

Tasje



Onlangs heb ik een nieuwe aanhaaktas gekocht voor mijn fiets, die ik ook op school goed kan vervoeren. De haken zitten dus achter een klepje en de tas is goed draagbaar door een schouderband. Het klinkt allemaal ideaal en eigenlijk is dat het ook. Maar .... deze nieuwe tas heeft heel weinig vakjes. Voor mijn sleutels, voor mijn portemonnee, voor pennen, voor de stemvork enz.

Het was zaak om zelf een soort binnentas te organiseren en opeens dacht ik: daarvoor gebruik ik het halve pand van een trui dat ik kreeg uit de erfenis van een oude mevrouw. Het stond nog op de pennen, dus eerst moest er nog een klein stukje worden doorgebreid en vervolgens afgekant. Daarna ben ik een ander aan elkaar gaan naaien en met een stukje elastiek in een tunneltje aan de bovenkant, lijkt het behoorlijk op een geschikt tasje. Ik ga het uitproberen!

2 opmerkingen:

marion zei

wat een goed plan van je, goed hergebruik

Corina zei

leuk hergebruik!