zaterdag 3 mei 2014

Gekocht op de vrijmarkt



Eerlijk gezegd bezit ik al verschillende handwerkencyclopedieën. Op de Utrechtse vrijmarkt kon ik toch dit boek niet laten liggen. Uiteraard vroegen ze een klein prijsje en er staat o.a. van alles in over stof veranderen. En over smocken. En over macramé, mocht ik daar ooit weer een nuttige toepassing voor bedenken. En ...... nog veel meer.

Het boek is uit 1966 en goed gebruikt, waarschijnlijk door een zuinige eigenaresse. Ik weet trouwens ook wie dat was, want haar naam staat voorin. Grappig detail: in de boekomslag zit een naald gestoken aan de binnenkant. Verder zat er nog een handgeschreven recept in en een ander briefje. Leuk, zo'n boek met een gebruiksgeschiedenis!

Overigens vond ik nog veel meer boeken op de vrijmarkt: een aantal prentenboeken om op school te gebruiken en een zestal leesboeken voor mezelf. O ja, en nog een handwerktijdschrift voor tien cent. Naar later bleek, ontbreekt wel het werkblad. De grotere patronen zijn dus niet te maken, de rest wel.

3 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Dit is echt wel de moeite denk ik, heerlijk om zo'n boek met geschiedenis te kunnen kopen, vind ik ook altijd leuk.
Grtjes, rita.

Johanna Zweden zei

Wat heerlijk toch dat dat soort boeken dan terecht komt bij iemand die dat waardeert, ik heb net ook weer veel oude boeken gekocht, hier in Zweden en Holland
Fijn weekeinden en groetjes uit Zweden

jokiedebeer zei

Altijd leuk weer zo'n boek er bij toch.
groetjes joke