vrijdag 7 februari 2014

Vrijdag = Etsy dag



De nieuwe reeks "Vrijdag = Etsy dag" begint met Mrs Keunings oftewel Tamara. Zoals gebruikelijk stelde ik drie vragen, waarop ik de volgende antwoorden kreeg:

Waar haal je jouw ideeën vandaan?
Ik haal veel inspiratie uit Pinterest. Daar verzamel ik alles wat ik ooit nog eens wil maken. Ook haal ik veel inspiratie uit boekjes of via Ravelry (een groot haak- en breiplatform).
Als ik een deken wil maken haal ik ook steeds vaker inspiratie uit kleurenschema's. Dit zijn vaak plaatjes met daarnaast de bijpassende kleuren (bijvoorbeeld via design-seeds.com). Ik kan zo gemakkelijk zien welke kleuren goed bij elkaar passen en welke "feel" een deken krijgt.





Heb je een grote voorraad of koop je garen als je een plan in je hoofd hebt?
Ik heb een kleine stash wat betreft katoengaren. Daarmee maak ik meestal mijn amigurumi (gehaakte knuffels) en dan vind ik het fijn om dat op voorraad te hebben. Voor grotere projecten, zoals dekens en sjaals koop ik het garen van te voren en heb ik niet echt een stash. Het zijn voornamelijk restjes en overblijfsels van eerdere projecten. Ik zou wel nog graag een mooie acryl stash willen aanleggen.



Waar kunnen we jou en jouw producten verder vinden?
Ik heb een blog en een Facebookpagina. Op mijn blog vertel ik voornamelijk over mijn projecten die ik gemaakt heb, hoe ze tot stand zijn gekomen, het gebruikte garen, dat soort dingen. Ook deel ik mijn inspiratiemomentjes, mijn favoriete garen of wensenlijstjes van wat ik nog allemaal wil maken. Maar ook soms wat over mijn persoonlijke leven.
Op mijn Facebookpagina deel ik veelal sneakpeeks van waar ik op dat moment mee bezig ben en foto's van items die ik net heb toegevoegd op Etsy of die ik af heb gemaakt. Maar ook daar deel ik steeds vaker leuke plaatjes die ik tegen kom of mooie projecten van andere.



Geen opmerkingen: