vrijdag 27 december 2013

Een mooie sjaal



Op Pinterest vond ik het motief voor deze sjaal. Het was ontleend aan een haakboek dat zich in de Antique Pattern Library bevind. Zoals je weet ben ik een grote fan van oude patronen.

Met behulp van de Deense techniek Mor Astrup heb ik daarvan deze sjaal gebreid. Het is een techniek waarbij je niet zozeer heel vaardig moet zijn (je breit alleen recht), maar je hebt wel doorzettingsvermogen nodig. Zo'n sjaal wordt namelijk in de lengte gemaakt, dus ik had 320 steken op de naalden. Dat gaat eigenlijk echt niet op gewone breinaalden, je hebt echt een rondbreinaald nodig. De afmetingen van de sjaal zijn circa 20 x 180 centimeter geworden, dat is tamelijk royaal.

Hebben jullie belangstelling voor uitleg van de techniek Mor Astrup? Laat het me dan weten, ik kan er makkelijk een blogje aan wijden.

6 opmerkingen:

Ria zei

hallo Miriam,

dat lijkt me wel een lekkere warme sjaal. ik zou graag weten hoe er in deze techniek gebreid wordt.

Groetjes, Ria

mama Hélène zei

Hallo,
Ik ben ook wel geïnteresseerd in deze techniek...
Hoe meer technieken hoe meer vreugd !
;-)

Betsy zei

Hallo Miriam,

Ik ken deze techniek en ben zeker geïnteresseerd in het breien hiervan. Het ziet er aantrekkelijk uit!

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Hobbyrita zei

Prachtige sjaal, van de techniek heb ik nog nooit gehoord, dus ook nog nooit gebreid alhoewel ik een breifanaat ben. In de uitleg hiervan ben ik dus zeer zeker geïnteresseerd hoor! Als je het tenminste ziet zitten om het voor ons uit te schrijven en te delen.
Zal ik zeker eens proberen dan, misschien ook leuk voor een kussen?
Grtjes, rita.

janneke zei

prachtig, wat een mooie sjaal enn graag zou ik deze techniek willen leren,
wat heb je toch altijd mooie dingen op je blog
gr janneke uit noorwegen

Corina zei

wat een leuk effect, daar wil ik wel graag meer van weten!