zondag 3 november 2013

Een handwerkboek op zondag



Het boek "Noors breien" is geschreven door Arne Nerjordet en Carlos Zachrison en verscheen in 2013 bij uitgeverij Tirion in Utrecht. Het heeft 144 pagina's en kost € 19,95. Op dit moment is het breed verkrijgbaar, ook door de populariteit van eerdere boeken van dit duo.

Zoals je van Arne en Carlos gewend bent, is dit boek om te beginnen een lust voor het oog. Er staan 30 patronen in, waaronder een aantal truien, een aantal kussens, een theemuts, wanten, een theemuts, lange kousen, een muismat en een schattige beer. Het Noors breien wordt niet uitgebreid uitgelegd, maar de gebruikte motieven bestaan over het algemeen uit twee kleuren en zijn goed te doen.

Achterin wordt tot mijn verrassing de techniek dubbelbreien uit de doeken gedaan. Eerst met een simpele pannenlap, later met een lastigere onderzetter en muismat. Dat ga ik zeker proberen!

De diversiteit van het boek verrast me en spreekt me zeker aan. De heren Nerjordet en Zachrison hebben ondanks hun commerciële succes niet meer van hetzelfde geschreven, maar slaan nieuwe - deels traditionele - wegen in.

1 opmerking:

Hobbyrita zei

Ik heb het boek ook al en was ook blij verrast met de nieuwe wending! Dat dubbelbreien intrigeert me ook en wil ik zeker eens proberen, maar alle patronen zijn zeker weer de moeite waard!
Benieuwd wat jij eruit zal maken!
Grtjes, rita.