zondag 13 oktober 2013

Een handwerkboek op zondag



Christiane Dahlbeck heeft heel wat boeken op haar naam staan, waaronder "Blümchen" uit 2008. Ik was meteen verkocht toen ik dit boek doorbladerde, de motieven zijn helemaal mijn smaak. Dat is natuurlijk persoonlijk, dat realiseer ik me heel goed.

Sindsdien heb ik enkele patronen gemaakt en ontdekt dat er wel veel halve en kwartsteekjes gemaakt moeten worden. Je zult absoluut op linnen moeten werken, op Aïda zijn de borduurpatronen niet goed uitvoerbaar.

Verder spreekt het onderwerp niet iedereen aan. Maar blader de 55 pagina's maar eens door als je de kans krijgt op een beurs of bij een speciaalzaak. Door de gekozen kleuren en motieven heeft het boek een veel minder zoete uitstraling dan je zou verwachten bij dit onderwerp.

1 opmerking:

Betsy zei

Het maakt me wel nieuwsgierig naar dit boek. De omslag ziet er in ieder geval voor mij aantrekkelijk uit.

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn