zondag 28 oktober 2012

Tilburg (1)


Afgelopen week zijn we naar het textielmuseum in Tilburg geweest. Zeer de moeite waard, vond ik! Vooral de damastweverij, de tentoonstelling Time Tables en het textiellab waren interessant en mooi om te bekijken.


Voor het museum stond deze bank en later zagen we er nog eentje in de stad.


In het textiellab was van alles in bedrijf, waaronder een machine waarmee je ronde breisels kon maken door te draaien. Eigenlijk een soort halfgeautomatiseerde reuzenpunnikklos. Van het gemaakte breisel kreeg ik een stuk, waarmee ik erg blij ben. Op school kan ik daar nu ook wat van laten zien, in het kader van onze enorme sjaal.


Binnen mocht er niet gefotografeerd worden, dus zijn jullie aangewezen op een paar foto's van de buitenkant. Hierop kan je goed zien dat het museum gehuisvest is in voormalige textielfabrieken.


Voor dat ik het verbod las, heb ik één foto gemaakt van een oude machine. De sluitertijd was 1 seconde, toch is de afbeelding redelijk helder.


Tussen de gebouwen door zie je een glimp van het moderne entreegebouw waarin ook de horecavoorzieningen gevestigd zijn.


4 opmerkingen:

AnitaS zei

Altijd leuk dit soort uitjes.

Dirkje Spreeuw zei

Als ik nog eens in de buurt kom, ga ik zeker kijken. Bedankt voor je tip en je verhaal.
Groetjes,
Paula

Johanna Zweden zei

Heerlijk zo een uitje, en staat op mijn lijstje van bezoekjes als ik in Holland ben
Fijne zondag groetjes Joke

marion zei

leuk dat iemand met andere ogen naar jou stad kijkt..........