maandag 2 juli 2012

Sokjes


Op Ravelry kwam ik een leuk idee tegen: sokjes voor stoelpoten. Op een gladde vloer is dat eigenlijk een noodzaak, maar de vilten plakkers houden het niet lang. Niet bij ons in ieder geval. Dan krijg je rare zwarte plakkerige strepen op de vloer en ben je genoodzaakt om weer nieuwe viltjes te plakken. Niet onoverkomelijk, maar wel een terugkerend karweitje.

Met deze gehaakte sokjes zou dat ongemak voor langere tijd verholpen moeten zijn. Het was even puzzelen, maar toen is het me gelukt om iets passends te haken. Ik ga het uitproberen bij één stoel en als het werkt wil ik best mijn "recept" doorgeven, hoewel verschillende poten natuurlijk verschillende sokjes nodig hebben.


9 opmerkingen:

Jane zei

What a great idea

marcella zei

wat een goed idee! ik ga het proberen

Johanna Zweden zei

Wat een goed idee Miriam, want mijn pootjes schaden de vloer wel heel erg.
Fijne dag groetjes Joke

Anja zei

Wat een super idee. Wij hebben een eiken vloer en hebben dus ook het 'viltjesprobleem'. ik hou me aanbevolen voor jouw recept.

Anja Vink

MiM zei

Goed opgelost! Liefs MiM

Jasmijn zei

Wat een superidee!! Ik hou me aanbevolen hoor.
groetjes van ons allemaal

Annet zei

Wat een goed idee! Deze hoesjes kun je ook nog makkelijk even in de was doen.

Corina zei

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen! Lijkt me wel een nuttig idee.

Elizabeth zei

Geinig zeg... Ik had het al wel eens gezien in alle kleuren van de regenboog, maar dit is veel mooier!
Ik ben benieuwd of het ook erg slijt; wij hebben plavuizen en dan zit je toch altijd over het randje van de voegen en tegels te schuiven..