donderdag 22 maart 2012

Merklappen van Texel


Soms komen verschillende hobby's toevallig samen. Naast handwerken houd ik veel van muziek maken, maar dat is nu al 25 jaar mijn vak. Dat betekent dat ik me daar overdag veel mee bezig houdt en soms liever 's avonds rustig zonder herrie zit te borduren.

Een ander groot interessegebied van mij betreft genealogie en geschiedenis. Van de week sloeg ik het nieuwe blad van de Historische Vereniging Texel op en tot mijn verbazing zag ik daar een artikel van enkele bladzijden over Texelse merklappen. Leuk hè?

NB Het tijdschrift is in Texelse boekhandels vast nog wel te krijgen, waarschijnlijk ook via de site van het open boek. Ik woon echter niet op Texel, dus ik kan het niet voor je aanschaffen.

1 opmerking:

Johanna Zweden zei

Wat een mooie merklap is dit
Groetjes Joke en een fijne dag