vrijdag 24 februari 2012

Vrijdag = Etsy dag

Etsy is nog niet zo bekend in Nederland en dat vind ik onterecht. Vandaar dat je voorlopig elke week op vrijdag kunt kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week word je uitgenodigd om eens te gaan kijken in de winkeltjes Mizzlekids en Studio Mizzlevan Lydia.


Je hebt ervoor gekozen om twee winkeltjes op te zetten. Wat verkoop je in het winkeltje Mizzlekids en wat bij studio Mizzle?

Studio Mizzle was mijn oorspronkelijke 'plan'; Ik wilde accessoires ontwerpen en maken. Ik ben opgeleid als interieurarchitect en had altijd al een neiging om klein te werken en helemaal in de details te duiken. In de tijd dat ik bezig was met het uitdenken wat ik dan precies zou gaan uitwerken van al die ideeën die ik had, maakte ik voor de verjaardag van mijn dochter een lange slinger waar ik veel goede reacties op kreeg. Ik besloot daar ook een lijn van te maken, maar omdat de vormentaal niet aansloot bij de plannen die ik had voor Studio Mizzle heb ik er een apart winkeltje voor geopend.


Bij Mizzle Kids verkoop ik dus producten voor kinderen zoals kleurrijke tasjes kussens en slingers en voor baby's blokken en een muziekmobiel - op dit moment ben ik bezig een kleine uitbreiding in portemonneetjes en knuffels. Maar eerlijk; de kussens kunnen ook heel erg goed in de huiskamer en van de tasjes is inmiddels ook een mama-variant.

Bij Studio Mizzle heb ik op dit moment ipad hoezen, kussens en tassen. Op zolder heb ik nu een mooie lederen huid hangen waar ik tassen van aan het maken ben voor Studio Mizzle.




Hoe kom je aan de naam "Mizzle"?

Tijdens een brainstorm voor een naam waar al veel opties waren gesneuveld, kwam ik de kleurnaam mizzle tegen op een kleurenstaal van Farrow and Ball. Het was een mooie vergrijsde tint en de naam bleef gelijk hangen. Het was begin februari, al een paar dagen druilerig en mistig en ik zocht de betekenis op van Mizzle; tussen mist en motregen. Niet dat ik een druilerig gevoel over wil brengen, maar omdat het mooie van ontwerpen is dat je je producten moet doordrenken van je eigen ideeën en handschrift.

Zijn er nog meer plaatsen waar jouw producten verkocht worden?

Nee, maar ik heb wel interesse! Als deze lijnen af zijn; de leren tassen en voor kids de knuffels, dan wordt het tijd dat ik ook verkooppunten ga zoeken buiten Etsy. Suggesties zijn altijd, maar helemaal nu welkom!

(De stof die ik heb ontworpen voor de kussens van studio mizzle is overigens wel te koop via deze site.)

1 opmerking:

Weaveron Textile zei

amazing idea you sharing..... http://www.weaveron.com/