vrijdag 10 februari 2012

Vrijdag = Etsy dag

Etsy is nog niet zo bekend in Nederland en dat vind ik onterecht. Vandaar dat je voorlopig elke week op vrijdag kunt kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week word je uitgenodigd om eens te gaan kijken in de winkel Hankert Analog Prints van Hanke.


Jouw foto's roepen een nostalgische sfeer op, tenminste dat vind ik. Houd je daarvan, is dat jouw stijl?

Dat klopt. Met analoge fotografie verkrijg je al gauw dat effect. In feite is analoge fotografie ook een beetje nostalgie natuurlijk. Ik vind dit inderdaad erg mooi en dit is zeker een groot aspect van mijn stijl. Eigenlijk kan je zeggen dat ik niet van perfecte, super scherpe foto's houd. Ik geef de voorkeur aan foto's met veel sfeer, wazige delen, ruis, verrassende kleureffecten en lichtinvallen.


Waarom kies je voor analoge prints?

Wat voor mij analoge fotografie echt bijzonder maakt is het feit dat het zo spontaan gebeurt. Je kan niet direct je gemaakt foto terug kijken zoals op een digitale camera en bovendien kost elke afdruk geld dus ik probeer overal één foto van te maken. Hierdoor fotografeer je op een heel andere manier dan wanneer ik veertig foto's van een object maak en daarna thuis pas ga kijken welke ik mooi vind. Elke soort film zorgt ook weer voor andere effecten. Ik weet dat er veel trucjes in photoshop zijn om ongeveer hetzelfde effect te verkrijgen maar op de een of andere manier zie je gelijk wanneer een beetje echt analoog is vind ik.


Zijn de foto's of ander werk van jou ook elders te koop, bijvoorbeeld in een winkel of op een andere website?

Mijn werk is tot dusver nergens anders te koop, wie weet komt dat ooit nog!

Geen opmerkingen: