vrijdag 11 november 2011

Vrijdag = Etsy dag

Etsy is nog niet zo bekend in Nederland en dat vind ik onterecht. Vandaar dat je voorlopig elke week op vrijdag kunt kennismaken met een creatieve Etsy-verkoper op mijn blog. Deze week word je uitgenodigd om eens te gaan kijken in de winkel dertigdecember van Annemarie Schumacher.


Allereerst vroeg ik hoe ze aan de naam van haar winkel is gekomen:

De naam dertigdecember (aan elkaar en zonder hoofdletters) komt van het feit dat ik jarig ben op 30 december. Ik vond het wel mooi allitereren en bovendien vormt het een mooi 'woordbeeld', iets waar ik als visueel ingesteld persoon ook altijd op let!

Sinds bijna een half jaar houd ik me fulltime bezig met mijn tekenwerk. Ik heb de sprong eigenlijk gewaagd omdat illustreren het enige werk is dat me niet op den duur gaat vervelen! Hoewel creatief werk soms ook erg moeilijk en frustrerend kan zijn, blijft het altijd spannend. Er zitten geen grenzen aan wat je kunt leren en hoever je je kunt ontwikkelen en dat vind ik erg fijn. Naast mijn Etsy shop werk ik als illustrator en vormgever, vooral voor tijdschriften. Ook zullen mijn prints en kaarten binnenkort te koop zijn bij een leuke nieuwe winkel in Amsterdam: The New Label Project aan de Rozengracht 75. Ik moet zeggen dat het een grote uitdaging is om als freelancer voldoende inkomen te verzamelen, maar gelukkig lukt het tot nu toe nog!


Veel van jouw werk op Etsy is in zwart-wit. Heeft dat jouw voorkeur?

Veel van mijn werk is inderdaad in zwart-wit. Ik denk dat dat voortkomt uit de grafische aard van mijn werk. Ik houd erg van het contrast van een strakke zwarte lijn op een hagelwit vlak, en ook van het contrast tussen strak lijnwerk en tonale vlakken (grijstinten van licht naar donker). Verder vind ik grafiet (potlood) het fijnste materiaal om mee te werken, en dat is nou eenmaal zwart! Maar dat betekent niet dat ik niet van kleur houdt, hoor! Ik vind het erg leuk om in Photoshop te experimenteren met kleurvlakken als toevoeging aan mijn lijntekeningen.


Tot slot heeft Annemarie nog een hele leuke aanbieding voor alle lezers van deze blog: de kortingscode BORDUURBLOG geeft 15% korting op alle items!

4 opmerkingen:

Pauline zei

De link werkt niet.

noofs zei

Wat een leuk idee om etsy wat meer bekend te maken in Nederland!

Pauline zei

Ik vind het altijd erg leuk hoe jij interessante links en weetjes op je blog zet, ik neem vaak een kijkje!

dertigdecember zei

Leuk geworden, Miriam! Groeten!