maandag 26 september 2011

Walnoten


Van een goedbedeelde notenboom hebben we massa's walnoten geraapt. Ze zijn lekker, gezond en goed te bewaren. Toch hebben we er veel te veel, dus de omgeving deelt aardig mee. Bij dat uitdelen hoorde ik een goede tip: je kunt de walnoten veel beter middenonder openmaken met de punt van een mesje, dan met een notenkraker. Het blijkt te kloppen en de noot valt ook nog eens in twee keurige helften uiteen.

Leuk knutselmateriaal dus! Met een spuitbus goudverf, katoenen draadje en lijm ben ik gisteren in de zon lekker in de weer geweest. Echt ideaal is zo'n spuitbus trouwens niet, ik ga het zeker ook nog eens met gewone goudverf proberen. Heeft iemand ervaring?

1 opmerking:

Hilda zei

Ik heb jaren geleden ook walnoten geverfd. Ik zetten de walnoten op sate-prikkers. Zo kun je ze in oase of ergens anders inprikken om ze te laten drogen. Nadien plakte ik op de achterkant kunst bladeren als vleugels. Van een houten kraal maakte ik het hoofdje.Deze werd dmv een cocktailprikker bevestigd. Tussen de kraal en de noot deed ik een stukje pijpenrager. Dit zijn de armpjes.op de uiteinden van de pijpenrager komen kleine kraaltjes. Als haar boven op de kraal kun je uitgepluiste garen of veertjes gebruiken. Ik zal kijken of ik er nog foto's van heb. Veel plezier met de walnoten.