zaterdag 6 augustus 2011

Parijs (2)

Zoals gisteren aangekondigd, vandaag een paar interessante adresjes in Parijs. Nou ja, interessant voor wie van handwerken houdt. We zijn in een paar dagen het nodige tegen gekomen, soms bedoeld en soms toevallig.

Op de eerste foto zie je de begane grond van de stoffenwinkel Marché Saint-Pierre. Er zijn nóg vijf etages met rollen stof. Het adres van deze enorme winkel is Rue Charles Nodier 2 in Montmartre, dicht bij de Sacré Coeur.

Een andere nabij gelegen grote stoffenwinkel is Tissus Reine, Place St. Pierre 3 & 5. Op de eerste etage is ook een kleine borduurafdeling. Hier heb ik het slabbetje gekocht dat ik gisteren liet zien.


Het neusje van de zalm op het gebied van kwaliteitswol, knoopjes etcetera is La Droguerie, rue du Jour 9 en 11. La Droguerie ligt nabij de kerk St. Eustache en de Hallen. Tijdens mijn bezoek moest ik wel lang wachten voor er iemand van het personeel tijd had om mij te helpen, maar ze hebben erg mooie spullen.


Tot slot nog Mercerie Moline, Rue Livingstone 2, 4 en 6. Hier vind je knoopjes (zie mijn aankopen gisteren), patchworkstofjes, bandjes, borduurartikelen, wol, katoen, meubelkwasten enzovoorts. Ook deze winkel is dichtbij de Sacré Coeur.

1 opmerking:

The Stitching Room zei

Parijs - het walhalla voor elke handwerkster!