donderdag 6 januari 2011

Witte wintersjaal (4)


Bij dit motief worden steeds twee steken gekruist. Hiervoor kun je een kabelnaald gebruiken, maar het is ook mogelijk om het zonder kabelnaald te doen.

Naald 1: 4 r * 2 st voorlangs kruisen en r breien 3 r * [7 keer herh] 3 r
Naald 2: av
Naald 3: 5 r * 2 st voorlangs kruisen en r breien 3 r * [7 keer herh] 2 r
Naald 4: av
Naald 5: 6 r * 2 st voorlangs kruisen en r breien 3 r * [7 keer herh] 1 r
Naald 6: av
Naald 7: 6 r * 2 st achterlangs kruisen en r breien 3 r * [7 keer herh] 1 r
Naald 8: av
Naald 9: 5 r * 2 st achterlangs kruisen en r breien 3 r * [7 keer herh] 2 r
Naald 10: av
Naald 11: 4 r * 2 st achterlangs kruisen en r breien 3 r * [7 keer herh] 3 r
Naald 12: av

Vier naalden averecht.

Voorlangs kruisen zonder kabelnaald: Steek av in en neem twee steken op de rechternaald. Keer ze dan om door ze terug te zetten op de linkernaald en steek daarbij r in in beide steken tegelijk, het eerst in de verste steek. Brei ze daarna recht.
Achterlangs kruisen zonder kabelnaald: Steek r in twee steken tegelijk en neem ze over op de rechternaald. Zet ze omgedraaid terug op de linkernaald en brei ze recht.


Hierboven zie je de sjaal van Esther. Op de averechte tussennaaldjes na, is ze helemaal "bij". Ze breit met restjes garen en naalden 3,5. Het ziet er duidelijk anders uit dan bij mij. Ik denk eerlijk gezegd dat met haar materiaal de patroontjes nog beter tot hun recht komen.

Op de blog van Hetty kun je zien dat zij alle stukjes tot nu toe heeft meegebreid. Ook Meyra ligt helemaal op schema. Haar sjaal-in-wording kun je hieronder zien.

4 opmerkingen:

Miriam zei

Ik vind hem zó mooi! Maar ik heb net besloten om (naast al m'n andere projecten) nog een afghan te gaan breien (een KAL via Ravelry). Maar misschien dat ik deze sjaal later nog eens breien ga!

Groetjes
Miriam

Hetty zei

Leuk deel 4 Miriam.
Ik begin er aan,net de boodschappen eerst gehaald,en vanmorgen gewerkt.
Groetjes Hetty.

Hetty zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Hetty zei

Deel 4 is af als ik deel 5 heb gebreid dan stuur ik jou een foto op jouw blog.
Groetjes Hetty,