zaterdag 21 augustus 2010

OT: boten kijken


Zoals heel veel anderen heb ik gisteren een bezoek aan Sail gebracht. In mijn geval was het een bliksembezoekje, vroeg in de ochtend voordat ik naar mijn werk ging. Er waren al heel wat toeschouwers op de been en de bemanning van dit Russische schip was ook duidelijk vroeg uit de veren. Sterker nog de matrozen zaten al in de mast!


De eerste foto is van een afstandje en met tegenlicht genomen, zodat de matrozen alleen kunt zien als je het weet. Hier wordt het al iets duidelijker.


Terwijl ik stond te kijken kwamen de vrouwelijke en mannelijke zeelieden succesievelijk naar beneden. Dat ging behoorlijk gedisciplineerd volgens een ingeoefend systeem. Elke 20 seconden begon er een andere matroos aan de afdaling.

Tot slot nog een plaatje van het hele schip, met de zon mee. Jammer dat ik het bij een minibezoekje moest laten, het was een prachtig gezicht.

Geen opmerkingen: