maandag 31 mei 2010

De middelste baan


Van de middelste baan van de Burridge Lake Aran Afghan heb ik inmiddels ruim 50 centimeter gebreid. Als je goed naar de foto kijkt, dan kun je zien dat de middelste kabel niet helemaal in orde is. Op één plaats heb ik zelf een foutje gemaakt, maar verder klopte het patroon helaas niet helemaal.

Na enig zoeken vond ik op het worldwide web een medebreister, die tegen hetzelfde is aangelopen en een vervangend schema heeft uitgetekend. Mocht je ook aan deze deken willen beginnen, dan stuur ik je dit schema graag toe. Want dit schema klopt gelukkig wel. Kijk hieronder maar, de laatste kabel is in orde!

Ik heb besloten mijn gemaakte werk niet uit te halen, maar gewoon door te breien.



Mijn medebreister Marjan liep natuurlijk tegen dezelfde fout op. Je kunt op de foto hieronder heel goed zien wat er niet in orde is. Zij was wél zo dapper om het gemaakte werk uit te trekken en opnieuw te beginnen.



En kijk, zover is ze nu alweer!

4 opmerkingen:

Jane zei

How frustrating. Good to have the correct pattern now. You are both making good progress

Marian zei

Gaat goed bij jullie, wat wordt het mooi en ik vind het ook heel moedig om het weer uit te halen en opnieuw te beginnen.

Unknown zei

Hoi de deken die jullie breien wil ik ook heel graag maken, echter staat die natuurlijk voledig in het engels, en snap ik er vrij weinig van.

Kun je me er mee helpen?

Miriam zei

Dag Elisa,

Ik ben altijd bereid om te helpen, maar het is wel een beetje ingewikkeld om dat per mail te doen lijkt me. Het patroon telt een pagina of 10 en het geheel vertalen is me echt teveel werk. Wel is het zo dat er breischema's zijn, die voor een groot deel voor zich spreken. Kijk eens of je die schema's snapt en mogelijk komen we er dan samen uit. Van de middelste baan heb ik een gecorrigeerd schema, dat ik je kan mailen. Neem even contact met me op per mail (texel apenstaartje hccnet.nl)