zondag 28 maart 2010

Take A Stitch on Tuesday



Van de week vroeg Corina me om iets meer in het algemeen te vertellen over TAST oftewel Take A Stitch on Tuesday. Het lijkt me wel goed om dat te doen, want het is bijna twee jaar geleden dat ik daar iets over schreef.

Oorspronkelijk was TAST een initiatief van Sharon Boggon, die in 2007 iedere dinsdag op haar blog een borduursteek centraal stelde. De uitdaging voor de deelnemers aan haar TAST was om daar in die week mee aan de slag te gaan. De resultaten werden natuurlijk daarna online aan elkaar getoond.

In 2008 gingen een aantal leden van de toendertijd nieuwe groep Stitchin Fingers vrijwel dezelfde uitdaging nog een keertje aan. Ik was één van de deelnemers en deed natuurlijk in mijn blog verslag van mijn wedervaren. Helaas raakte de snit een beetje uit deze groep: er werden steeds vaker rustpauzes ingelast en er haakten een aantal deelnemers af. Uiteindelijk ben ik ook gestopt. De 33 werkstukjes die ik gemaakt heb in dit kader, kun je hier vinden.

Nu is er een tweede ronde TAST gestart door Sharon op haar blog Pin Tangle, natuurlijk met nieuwe steken. Inmiddels zitten we in week 4 en tot nu toe worden er interessante werkstukjes gemaakt, die je in TAST Flickr-groep kunt bewonderen.

1 opmerking:

Corina zei

Dank je wel voor je uitleg. Vanavond, als ik meer tijd heb, zal ik de links bekijken. Leuk dat je er wat meer over verteld hebt.