zondag 9 augustus 2009

Rechtenvrije patronen


Op internet zijn steeds meer oude borduurboekjes te vinden met vaak prachtige patronen. Sharon B van de site Pintangle verwees laatst naar de blog Pattern Maker Charts + Historic Old Pattern Books. Dit was een nieuwe bron voor mij, met veel leuke oude patronen. Vooral het Russische boekje vind ik geweldig.

Nog veel meer moois is er te vinden in de Antique Pattern Library, op de site Tutti Ricamo en in de On-Line Digital Archive of Documents on Weaving and Related Topics. Ook een bezoekje waard is de site Swappons.

Als je dit allemaal wilt bekijken, dan kun je er wel een dagje voor uittrekken ....

1 opmerking:

Jenny zei

Hoi Miriam,
Dank zij jouw blog, die ik via google vond, heb ik de pagina,s met 200 geborduurde koeien weer gevonden.
Ik had hem ooit opgeslagen maar kon hem niet meer vinden.
Ga straks even rustig je blog verder bekijken,volgens mij de moeite waard.
Alvast bedankt voor al je linkjes die ik zie.
Groetjes Jenny