donderdag 30 juli 2009

Vrije week TAST


Elke vierde week in de tweede ronde van Take A Stitch on Tuesday is "vrij". Je hebt dan tijd om in te halen, iets anders te doen, een steek nog eens te herhalen enzovoorts. Ik houd niet zo van die vrije week, het haalt voor mij de gang er een beetje uit.

Deze week heb ik werkelijk gedaan wat de bedoeling is: een beetje inhalen, herhalen en uitdiepen. Als uitgangspunt heb ik een patroon gebruikt uit het boekje "Motivi per Ricami 5" van DMC. Dit boekje is online beschikbaar in de Antique Pattern Library. De blaadjes zijn geborduurd in flanelsteek en de steeltjes in steelsteek. Het hartje van de bloem heb ik gemaakt met een cirkel van festonsteken, die vervolgens is opgevuld met bullion knots. De blauwe bloemrand is geborduurd in satijnsteken. Het werken op een dergelijke manier is volkomen nieuw voor mij, dus ben ik best tevreden met het resultaat.

5 opmerkingen:

Miriam zei

Wat een schattig bloemetje is het geworden zeg! Ik ga, ooit, ook eens al die steekjes leren maken. Nu borduur ik enkel kruis- en stiksteekjes (en afentoe een knoopjessteek)

Groetjes
Miriam

Jane zei

What a lovely design, very pretty

Annet zei

Hij is prachtig, vooral de blaadjes. Ik dacht dat je de satijnsteek gebruikt had, maar op de vergroting is de flanelsteek goed te zien.

Annette zei

Wat een geweldig leuk patroon.
Heel knap en mooi gemaakt

Isabelle zei

very nice