zaterdag 30 mei 2009

Anjelier


In het boek "The new Anchor book of Blackwork embroidery stitches" heet dit patroon carnation. Natuurlijk snapte ik wel dat het de naam van de bloem was, maar het woordenboek moest er aan te pas komen om het te vertalen. Carnation blijkt een anjelier aan te duiden.

Ik heb dit werkstukje geborduurd op Aida met 8 steekjes op 1 centimeter. Voor de buitenkant en voor de kruissteekjes is 1 draadje DMC 796 gebruikt en de invulling is gedaan met heel dun zijden draad in verschillende blauwtinten.

4 opmerkingen:

Annet zei

Leuke anjer, met al die verschillende blackwork patroontjes. Mooie kleur ook, een beetje Delfts blauw.

Aty zei

echt leuk dat boek heb ik ook, heb alleen het beertje nog maar gemaakt

groetjes Aty

Aty zei

dit gaat elke keer verkeerd ik wil alleen mijn naam erin en wat gebeurt er mijn hele mailadres komt erin snap er niks van

http://aty.web-log.nl/

amsp14 zei

Precioso trabajo
me encanta
AM

beautiful work
I love it
AM