donderdag 12 februari 2009

Twaalfde blok GMB


Eindelijk is er weer een blokje gebreid van de Groninger Meebreideken. Ik moet een beetje opschieten, ik heb namelijk beloofd dat de deken over een half jaartje klaar is. Dat wordt nog een aardige klus, want uiteraard moeten de blokken ook nog aan elkaar gezet worden.

Het twaalfde blokje is op bovenstaande foto met spelden bevestigd op mijn zelf ontworpen "oprekapparaat". De bedoeling is dat alle blokken dezelfde maten krijgen en sommige lapjes moeten stevig uitgerekt worden. Eerst week ik ze ruim een kwartier in een sopje, dan spoel ik ze uit en vervolgens laat ik ze in vorm gespeld drogen.

Beide kanten van dit twaalfde blok zijn wel aardig, maar dit is eigenlijk de achterkant. Misschien maak ik het nog een keer en gebruik ik in de deken zowel de voorkant als de achterkant.

4 opmerkingen:

Jane zei

This looks lovely, I find with some of the blocks i have done, I like the back just as much too. Probably just as well for a blanket

Annet zei

Dit was een lastig blikje, hij is mooi geworden!

Annet zei

Ik bedoelde natuurlijk een blokje!

Annelies zei

Het is een leuk blok geworden.