zaterdag 27 december 2014

Ideale sjaallengte


Eén van de meest gelezen berichten van mijn blog, heeft de titel "Ideale sjaallengte". Blijkbaar zijn veel mensen daarnaar op zoek. Nou geeft het desbetreffende bericht uit 2011 goed de nuance weer, alleen moet je dan ook alle reacties lezen. Vandaar dat ik hieronder een kleine samenvatting geef:

Een lengte van 150 of 160 centimeter wordt door de meeste lezers als ideaal gezien, je kunt de sjaal dan goed twee keer om je nek doen en je houdt ook nog wat lengte over. Natuurlijk hangt een en ander af van de dikte van de wol en vooral de breedte van de sjaal.

Wieke van Keulen geeft de meest uitgebreide reactie en schrijft dat een bredere shawl (eigenlijk een soort omslagdoek) minstens drie keer de breedte "hoort" te zijn, al is vier keer ook mogelijk. Bij een breedte van 60 centimeter is de lengte dus minstens 180 centimeter.

Het patroon van de hier getoonde sjaal is trouwens op mijn blog te vinden, kijk maar.

2 opmerkingen:

Hobbyrita zei

Dankjewel voor de info, dat wist ik echt niet dat het zo berekend werd. Deze sjaal is trouwens supermooi van patroon, moet ik opslaan, mijn zus wil een sjaal met kabels.
Grtjes, rita.

crea oma monique zei

mooi